۳۰ هزار پرونده با مصالحه در اردبیل مختومه شده است

تحقق ۹۰ درصدی برنامه‌های ابلاغی اداره استاندارد اردبیل

افزایش سرعت وزش باد در اردبیل/بارش برف در ارتفاعات انتظار می رود

توسعه و محرومیت‌زدایی روستاها در اولویت قرار گیرد

گردشگری مشکین شهر باید ها و نبایدها

تعرفه گاز در مشگین‌شهر باید تغییر یابد

هتل‌ ساوالان مشگین‌شهر در اختیار افراد بی‌سرپناه قرار گرفت

مشگین شهر قهرمان مسابقات مینی‌فوتبال جام پرچم آقایان استان اردبیل شد

بلاتکلیفی ۶ ساله استخر مشگین شهر قابل قبول نیست

ساماندهی سد اینچه‌نو مشگین‌شهر نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

رهاسازی ۲ بهله عقاب طلایی در مشگین‌شهر

مشگین شهر قهرمان مسابقات لیگ برتر والیبال بانوان اردبیل شد

کد خبر: 7296 | تاریخ انتشار: 22:27:27 - شنبه 12 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

مهران محمدی

نقش پر رنگ روابط عمومی ها در تحقق شعار سال

۱– بار دیگر نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت و ملت، همدلی و هم mehran mohammadiزبانی هوشمندانه صورت گرفت و اهمیت تعامل بین دولت و مردم به وضوح نشان داد. این فرمان امام خامنه ای( مدظله العالی) برخواسته از شرایط ویژه کشور و اوضاع خاص منطقه و جهان است. در موقعیت کنونی کشور ما به یک ثبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیاز دارد و ضرورت دارد قوای سه گانه و جریانات و گروه های سیاسی با تاسی از پیام معظم له به این رویه از طریق ایجاد همدلی سازنده با مردم، تحقق عملی بخشند.
۲ – سازمان هایی که به موفقیت خود بهاء می دهند، به ساختار روابط عمومی خود نیز اهمیت ویژه‌ای قائلند. مدیران موفق در جستجوی برتری، خلاقیت و ابتکار عمل هستند و در همین راستا افراد موفق از جنس روابط عمومی را به کار می‌گیرند تا از کنش و واکنش‌های جامعه پیرامون خود آگاهی یابند، انتقادها را گرد آورده و به اصلاح رفتار و افزودن بر کیفیت تولید خود بپردازند و مطلوبیت های محصول خود را به مردم و مخاطبان برسانند و آنان را به این باور سازند که افکار، عقاید، سلیقه و احساساتشان قابل احترام است و سازمان در تکاپوی خدمت بهتر، تولید مطلوب، رفاه عالی و سعادت ماندگار جامعه می باشد.
۳ – روابط عمومی ها به عنوان سخنگوی سازمان ها و ایجاد کننده تعامل با بخش بیرون می توانند با به کارگیری اصول فعالیتی خود، بهره گیری از فناوری های روز ارتباطی و ارتباط موثر با رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و مجازی به صورتی هنرمندانه، خلاقانه و حرفه ای، زمینه ساز تحقق شعار سال بوده و همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را فراهم آورند.
۴ – اگر روابط عمومی ها درک درستی از شعار سال به عنوان نقشه راه و استراتژی سال داشته باشند، امسال را سال همکاری های گسترده میان دولت و ملت دانسته، ارتباط خود را با مردم بیشتر از قبل خواهد نمود و برای شفاف سازی امورات خود و بیان عملکردها به مردم که ولی نعمت واقعی مسئولان هستند؛ همت والایی به کار خواهند بست. در واقع بخش عمده تحقق شعار سال، تلاش های خالصانه و تاثیرگذار روابط عمومی ها را می طلبد.
۵ – مدیران دولتی اگر اهمیت والایی به شعار سال قائل هستند باید به این باور رسیده باشند که روابط عمومی ها به دلیل توانایی ویژه در اطلاع رسانی، برقراری ارتباط با جامعه، افکار سنجی و جهت دهی به افکار عمومی دارند و نقش واسطه بین مردم و مسئولین را عهده دار می شوند، می توانند نقش موثری در تبیین و ترویج و برجسته سازی شعار سال ایفا نمایند، بنابراین امکانات و اعتبار لازم را برای فراهم آوری این مولفه ها در اختیار روابط عمومی خود قرار دهند.
۶ – نباید فراموش کرد که همدلی و همزبانی بین دو جریان یا دو فرد باید دوسویه باشد و همانگونه که مردم به دولت اعتماد می کند، دولت نیز حداقل کسب اطلاع مردم از فعالیت ها و بها دادن به رفاه و معیشت مردم را اولی بداند. «مردم با دولت» و «دولت با مردم» همدل و همزبان نخواهند شد مگر اینکه برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسبی در یک فضای تعاملی و همکاری متقابل اتخاذ گردد و در این راستا روابط عمومی ها نقش پر رنگی را ایفا خواهند نمود تا امید و نشاط، در جامعه افزایش یابد.
روابط عمومی امانت دار، امید آفرین، پاسخگو، روح افزا و همیشه فعال گام مهم را برای تحقق شعار و کاستن از دغدغه های رهبر فرزانه برخواهد داشت تا صمیمیت و همدلی بیشتری بین مردم و مسئولین ایجاد کند و همکاری، همراهی و مشارکت های عمومی را گسترش دهد که جز این انتظاری نیست.

سردبیر نشریه اردبیل نوین*

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین و تضییع حق بوده یا ضعیف و دارای بار حقوقی باشد، تائید نخواهند شد


آخرین اخبار