۳۰ هزار پرونده با مصالحه در اردبیل مختومه شده است

تحقق ۹۰ درصدی برنامه‌های ابلاغی اداره استاندارد اردبیل

افزایش سرعت وزش باد در اردبیل/بارش برف در ارتفاعات انتظار می رود

توسعه و محرومیت‌زدایی روستاها در اولویت قرار گیرد

درخشش دختران گلف‌باز اردبیلی در المپیاد استعدادهای برتر

اجتماع بزرگ امت رسول الله(ص) در اردبیل

استان اردبیل نیاز به دو برابر تخت بیمارستانی دارد

امام جمعه اردبیل: گره‌های ذهنی جوانان در فتنه اخیر را رفع کنیم

عملکرد مدیران و کارکنان به‌صورت عملیاتی ارزیابی می‌شود

کشاورزان و تولیدکنندگان، جهادگران عرصه جنگ اقتصادی هستند

17هزار و 500 خودروی سنگین و نیمه‌سنگین در اردبیل معاینه فنی شدند

پیدا شدن جسد غرق شده یک زن جوان در کانال آب پارس آبادمغان

کد خبر: 14559 | تاریخ انتشار: 11:27:47 - چهارشنبه 20 آبان 1394 | بدون نظر | |

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

تونل‌های راه‌آهن اردبیل را باید موزه عبرت کارشناسان خائن کرد / نباید راه‌آهن به عاقبت فرودگاه اردبیل دچار شود

ایلقارنیوز از اردبیل، منصور حقیقت‌پور سه‌شنبه شب در نشست مطبوعاتی و در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در مورد پروژه راه‌آهن اردبیل اظهار کرد: ما در مورد پروژه راه‌آهن اردبیل نخواستیم کار تبلیغاتی و یا جوسازی کاذبی را به راه اندازیم بلکه در این چهار سال سعی کردیم تا واقعیت‌ها به مردم گفته شود.

وی با بیان اینکه پروژه از چند جنبه دارای ایراد و اشکال است، گفت: جنبه اقتصادی این پروژه قابل تامل است به طوری که برای این پروژه 320 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و قرار است هزار و 500 میلیارد تومان دیگر نیز خرج شود که اگر این اعتبارات را محاسبه کنیم برای تکمیل راه‌آهن اردبیل صرف این همه هزینه سنگین عقلانی و منطقی به نظر نمی‌رسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که با یک رقم اعتباری 500 میلیارد تومانی می‌توان از طریق بستان‌آباد، سراب، نیر، سرعین و اردبیل راه‌آهن قابل اعتمادی را اجرایی کرد.

حقیقت‌پور جنبه اجتماعی اجرای این پروژه را یادآور شد و گفت: اینکه عده‌ای شعار می‌دهند که احداث راه‌آهن اردبیل – میانه برخی از شهرهای جنوبی استان را از بن‌بست خارج می‌کند حرف نادرستی است در حالی که اجرای راه‌آهن اردبیل از مسیر بستان‌آباد -سراب در یک سطح هموارتر سبب می‌شود تا نیر، سراب، سرعین و اردبیل از این وضعیت بن‌بست خارج شود.

وی ارزش گردشگری و حضور گردشگران را در قالب اجرای این پروژه سودمند توصیف کرد و گفت: جنبه فنی این پروژه نیز حکایت از آن دارد که هیچ فرد عاقلی زیر بار این همه هزینه‌های سنگین تکمیل راه‌آهن اردبیل نمی‌رود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی جنس این مسیر را از جنس رانشی توصیف کرد و افزود: این پروژه حتی یک برگ مطالعات ژئوتکنیک ندارد و پروژه راه‌آهن اردبیل با پیشرفت کمتر از 20 درصد 4 کیلومتر تونل و پل دارد که اکثر آنها نشست کرده است.

حقیقت‌پور با بیان اینکه باید روی آرپاچایی و سد استور به ارتفاع 120 مترمربع پل‌هایی احداث شود تا قطار از سوی آنها حرکت کند، عنوان کرد: از چهار نقطه ریزش کوه‌ها را شاهد هستیم  و جاده دسترسی به این پروژه نیز بسیار صعب‌العبور و خطرناک است.

وی با تشبیه راه‌آهن اردبیل به وضعیت ناگوار فرودگاه اردبیل بیان کرد: نباید اجازه دهیم که راه‌آهن اردبیل به عاقبت فرودگاه اردبیل گرفتار آید چراکه اگر در زمان ساخت فرودگاه اردبیل نیز یک انسان منصفی پیدا می‌شد تا فریاد می‌زد که نباید فرودگاه در این محل احداث شود ما امروز با لغو پروازها و کنسل شدن پرواز فرودگاه اردبیل و صدها مشکل دیگر روبه‌رو نمی‌شدیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی احداث ایستگاه راه‌آهن و ریل‌گذاری آن را یک حرکت اشتباه و عجولانه توصیف کرد و گفت: جنبه پدافند غیرعامل راه‌آهن اردبیل نیز محاسبه نشده است و فکری به حال روزهای سخت و دشوار در صیانت از این پروژه نشده است.

حقیقت‌پور پیشنهاد کرد به جای تکمیل این پروژه تونل‌های آن را به زندان و موزه عبرت برای دیگران از بابت خیانت کارشناسان حوزه راه و شهرسازی قرار دهند تا همه با دیدن این زندان عبرت بگیرند.

استاندار سابق اردبیل با یادآوری اینکه هنوز 40 درصد پروژه راه‌آهن اردبیل مطالعه نشده و بسیاری از کارهای این پروژه ناقص به حال خود رها شده است، گفت: بنده اگر در دوران استانداری اعتراضی برای احداث این پروژه نداشتم به دلیل آن بود که پروژه به دلیل جذب اعتبارات ملی در اختیار استانداری نبوده و ما نتوانستیم از جزئیات اجرای پروژه اطلاعات دقیقی بگیریم.

حقیقت‌پور اظهار کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل امسال 40 میلیارد تومان اعتبار دارد که با این رقم 40 سال آینده نیز راه‌آهن اردبیل تکمیل نخواهد شد مگر اینکه اعتبارات عظیمی به این پروژه اختصاص یابد که محال است در این شرایط اقتصادی این امر عینیت پیدا کند.

انتهای پیام/فارس

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین و تضییع حق بوده یا ضعیف و دارای بار حقوقی باشد، تائید نخواهند شد


آخرین اخبار