( قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در 14آذرماه 1375به تصویب رسید و در ادامه 28آذرماه همان سال شورای نگهبان با تأیید نهایی این مصوبه آن را بهصورت قانونی رسمی برای اجرا ابلاغ کرد
. بر مبنای این قانون همه تولیدکنندگان و عرضهکنندگان کالا موظف به درج نام محصولات خود با استفاده از خط و نگارش فارسی طبق مصوبه فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی حداد عادل شدند
. بر این اساس با توجه به گستردگی توزیع خودروهای داخلی و برای پاسداشت خط و زبان فارسی، اصلاح نگارش نام این محصولات در بدنه الزامی و مجازاتهایی برای متخلفان اجرای این قانون پیشبینی شد
. البته بررسی کوتاه وضعیت انواع محصولات مدیران خودرو، چری، کرمان موتور و یا محصولات چینی جدید گروه بهمن مانند فیدلیتی و دیگنیتی، نشان میدهد که این شرکتهای مونتاژکار خودروهای چینی تاکنون هیچ اقبالی برای تغییر نگارش نام محصولات خود از لاتین به فارسی انجام نداده و نمیدهند.
چندی پیش آقای حداد عادل به نام کوییک اعتراض کرده بود وپاسخ سایپا به حداد عادل این بود که : کوییک اگرچه Quick است ولی کوییک نام روستایی در قوم کرد هستدو قدمت چندین ساله دارد ؛ پس ایرانی میباشد . و نیز در لغت به معنی : « تیز، تند وچابک است
. نهایتا وسخن آخر اینکه در تمام دنیا نام خودروها به هر نامی که باشد با نگارش لاتینی شناخته و نوشته می شود وهم اینکه خیلی زیباتر وخوشکل تر از نگارش فارسی دیده میشود ونیز کپسوله کردن تمامی نام های ایرانی آن هم از نوع پارسی صرفاً با زبان و نگارش فارسی ، هیچ محلی از اعراب ودفاع ندارد . و هیچ مانعی ندارد. چراکه نامهای ساوالان وسهندترکی ویا کژال کردی نیز در نام خودروها و البته با نگارش لاتینی گنجانده شود