ایلقار نیوز:از راه اندازی شهرداری الکترونیک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در تلاش هستیم شهرداری مشگین شهر را از حالت سنتی خارج و به شهرداری مدرن در شهرستان تبدیل کنیم.
وی افزود: با راه اندازی شهرداری مدرن و الکترونیکی، شهرداری مشگین شهر می بایست فعال تر شده و در اسرع وقت به نیاز شهروندان رسیدگی کند تا زمينه رضايتمندي مردم شريف مشگین شهر را فراهم شود.
وي تصريح كرد: با توجه به اینکه عمده درامد شهرداری از طریق خود مردم تامین می شود لذا ما بايد از طريق خدمت در مردم اعتماد ايجاد كنيم و اگر اعتمادي صورت نگيرد مردم نيز عوارض را پرداخت نخواهند كرد و شهرداری عملاً با مشکل مواجه خواهد شد.
وي با تاكيد بر لزوم اطلاع رساني فعاليت هاي صورت گرفته به مردم گفت: اگر كسي وظيفه اش را به نحو احسن انجام ندهد دود آن تنها به چشم عده ای نخواهد رفت بلکه همه را با خود درگیر می کند لذا با انجام کار درست و برنامه ریزی شده می توان تمام مشکلات شهرستان را به صورت سازماندهی شده رفع کرد.
وی ایجاد شهرداری الکترونیکی مشگین شهر را پلی برای توسعه و پیشرفت مشگین شهر عنوان کرد و گفت: مهمترین هدف شهرداری ارائه خدمات شهرداری به شهروندان است که با ایجاد شهرداری الکترونیکی شهروندان و مدیران می توانند امورات روزمره خود را بدون مراجعه به اداره شهرداری و تنها از طریق سایت یا همان اینترنت به شهرداری مراجعه و اخرین اطلاعات مورد نیاز خود را از این طریق دریافت کنند.
اکبری تصریح کرد: بعد از راه اندازی شهرداری مدرن شهروندان می توانند اطلاعاتی همچون سوابق ملک، ضوابط و مقررات ساخت و ساز، میزان عوارض سالیانه، بدهی های معوقه ملک، طرحها و پروژه هایی که بر ملک تاثیر گذار خواهند بود دریافت کرده و با برنامه ریزی به امورات خود رسیدگی کنند.
وی ادامه داد: شهروندان می توانند با حداقل زمان و هزینه طول 24 ساعت شبانه روز به سایت شهرداری مراجعه و امورات خود را انجام داده و حتی تلاش می شود برای شهروندان امکان پیگیری درخواست هایش ازطریق اینترنت در این سیستم فراهم شده است.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی این سیستم جامع نیازمند طرحی جامع برای شهر هستیم گفت: با توجه به اینکه در سفر اخیر وزیر کشور به شهرستان مشگین شهر از پرداخت 50 درصد هزینه طراحی طرح تفصیلی را بر عهده گرفتند لذا در این راستا با مشاوران مذاکرات لازم انجام شده و در استانه انجام ان می باشیم.
وی ادامه داد: طرح جامع شهر نیز در اسرع وقت اماده و تلاش می شود این طرح یا نقشه جامع شهر نیز در سیستم قرار داده شود تا شهروندان بتوانند به راحتی به موقعیت و نقشه شهر دسترسی داشته باشند.
سرپرست شهرداری مشگین شهر از دیگر فعالیت های شهرداری در این خصوص گفت: راه اندازی تلفن گویای 137 گامی دیگر در اجرای این طرح است که شهروندان مشگین شهری می توانند با شماره گیری شماره تلفن سه رقمی ساده 137 مشکلات، درخواست های خدماتی و … را در تمامی حوزه های اجرایی مربوط به شهرداری را انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم این سامانه نیز در ماه جاری راه اندازی شود تا شهروندان بتوانند مشکلات خود را بدون مراجعه به شهرداری گزارش دهند.
وی همچنین از تکمیل فرایند اتوماسیون اداری شهرداری خبر داد و گفت: متاسفانه سیستم اتوماسیون اداری شهرداری در سالهای گذشته نیمه تمام مانده بود که در تلاش هستیم با راه اندازی ان گامی دیگر در جهت رسیدن به شهرداری الکترونیک انجام دهیم.
وی ادامه داد: با راه اندازی اتوماسیون اداری می توان امورات شهروندان و مکاتبات اداری را در اسرع وقت انجام داد و این امر باید زودتر راه اندازی می شد تا شیوه سنتی جای خود را به روشی مدرن دهد.
وی با تاکید بر سهولت در امورات شهروندان و پاسخگویی بهتر در جهت تکریم و رضایت اربا ب رجوع را از نکات مهم این کار خواند و گفت: با همکاری کارکنان مجموعه شهرداری در اسرع وقت نسبت به راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری اقدام خواهیم کرد .
انتهای پیام/مشکین رسا