ایلقار نیوز: حالا چند هفته از سفر وزیر راه به مشگین شهر می گذرد که در اقدامی تازه و بعد از افتتاح، شاهد آسفالت دوباره جاده تازه افتتاح شده هستیم. جاده ای که با تبلیغات زیاد و هزینه های سنگین توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شده بود.
۱۲ تیرماه شهرستان مشگین شهر میزبان یک ساعته وزیر راه و شهرسازی بود.
عباس اخوندی وزیر راه و شهرسازی در این سفر پیش از ورود به مرکز شهرستان با استقبال مسئولین شهرستان که در جاده های مواصلاتی مشگین شهر اردبیل صف کشیده بودند روبروی شد.
با توجه به اینکه مهمترین هدف از سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان مشگین شهر افتتاح محور مشگین شهر –اردبیل به طول ۱۵ کیلومتر بود لذا دکتر اخوندی در مراسم افتتاحیه این محور گفت: محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر از جمله محورهای بسیار مهمی است که بخشی از مسیر مشگین شهر-اردبیل به طول ۱۵ کیلومتر چهار بانده شده و امروز افتتاح شد.
وی افزود: بیش از ۴۰ کیلومتر از این مسیر نیز در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است و مشغول فعالیت هستند لذا انتظار می رود تا دو سال آینده این جاده ها تکمیل و آماده افتتاح شوند تا کل مسیر مشگین شهر – اردبیل به صورت کامل ۴ بانده شود.
حالا دو هفته از سفر وزیر راه به مشگین شهر می گذرد که در اقدامی تازه و بعد از افتتاح، شاهد آسفالت دوباره جاده تازه افتتاح شده هستیم. جاده ای که با تبلیغات زیاد و هزینه های سنگین توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
پیگیری خبرنگار ساوالان خبر، حاکی از آن است که این جاده از لحاظ فنی و زیر سازی آماده بهره برداری نبوده ولی بخاطر سفر وزیر راه و بهره برداری سیاسی از این جاده علی رغم صرف هزینه های زیاد همچون خط کشی و آسفالت ریزی باید دوباره بازسازی شود.
آسفالت ریزی دوباره این جاده در حالی انجام می شود که بسیاری از روستاها و حتی کوچه های مشگین شهر از داشتن آسفالت خوب محروم هستند.
یکی از رانندگان در گفتگو با ما این نوع افتتاحیه نوعی دهن کجی به مردم عنوان کرد و اظهار داشت: چگونه است که بعد از افتتاح این جاده در جلوی ما رانندگان بعد از یک هفته دوباره آن را آسفالت می کنند و اینکه برخی مسئولین با چنین رفتارهایی مردم را مشغول کنند به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.
با عرض سلام خدمت نویسنده ی محترم و دوست عزیز: از احساس مسئولیت جنابعالی متشکرم. متاسفانه شهرستان ما همیشه قربانی این سیاسی کاری ها و ندانم کاری های نمایندگان بوده و هست و انتخابات بهانه ای یرای خودنمایی بعضی خودباختگان می شود
بابا اینا همش تبلیغات انتخاباتی آقای ا.. هست وگرنه کی به فکر مردم هست دلتون خوشه ها
از مدیریت سایت تقاضا دارم قبل از درج مطالب با کسانی که در این زمینه سر رشته دارند مشورت کنند چراکه چند نکته در مورد این خبر قابل ذکر میباشد:
1- بندی که در مورد آماده نبودن از لحاظ فنی و زیر سازی اشاره شده کذب محض میباشد چراکه اولا اینگونه جاده ها که بزرگراه هستند سالها قبل توسط مهندسین مشاور و اداره کل راه و شهرسازی از لحاظ فنی بررسی و نقشه های اجرایی تهیه میشوند و در مورد زیرسازی نیز در مراحل و لایه های مختلف خاکریزی آزمایشات لازم از سوی آزمایشگاه مکانیک خاک زیر نظر مشاور و اداره راه و شهرسازی انجام می گیرد. احیاناً اگر نقصی هست باید پای آزمایشگاه و مشاور وسط کشیده شود.
2- و در مورد آسفالت دوباره همانگونه که میدانید طبق استاندارد های راهسازی آسفالت بزرگراه بایستی در 3 لایه و در ضخامت های مختلف روکش شود که این لایه آخر مربوط به آن میباشد و احتمالاً به خاطر تنگی وقت که سفر وزیر محترم از ماهها قبل هماهنگ شده بود در قسمتهایی که فاقد لایه سوم بوده خط کشی انجام شده بود که در وقت مناسب آسفالت تکمیل شود.
نکته اینکه: در بزرگراه منتهی به اردبیل هم بعد از افتتاح شاهد اینگونه کارها بودیم که هیچ ایراد فنی ندارد.
و من ا… التوفیق
کاربر گرامی ضمن تشکر از نظر شما :در نظر داشته باشید از لحاظ فنی نبود زیرگذر و مسیرهای تقاطع روستاها و نبود خط کشی و تابلوهای ناقص راهنمای رانندگی که از دیرباز به محل قتل عام مشکین شهر در تصادفات رانندگی تبدیل شده بود اینک نیز آماده نمی باشد و می تواند حوادث بدتری نیز بوجود بیاورد .
در مورد آسفالت ریزی باید بگویم چه لزومی دارد که حتما وزیر نیمه تمام آن را افتتاح کند مگر اتوبان به خاطر وزیر و امثال آن ایجاد می گردد این مسیر مال این مردم است و از بودجه بیت المال که از جیب مردم پرداخت می شود ساخته می شود پس به جای شوی تبلیغاتی بهتر است کارها را درست انجام دهند
در مورد مثالی که در رابطه با بزرگراه اردبیل گفته اید کار آنها نیز اشتباه می باشد و کار اشتباه دیگران توجیه خوبی برای تکرار اینگونه اشتباهات نیست
با فرمایشات جنابعالی موافقم ولی به هرحال اگر این جاده بصورت ناقص هم افتتاح شده است موجب خوشحالی مردم منطقه و مسافران عزیز می باشد که رفت و آمد آنها راحت تر و کم خطر شده است.
نمونه دیگر برای مثال: جاده اهر به طرف تبریز می باشد که بدون ایجاد رمپ، دوربرگردان و زیرگذر افتتاح شده است.
ایلقار جان زیر گذر و دور برگردان و تقاطع غیر همسطح در آزاد راه اجرا می شود نه بزرگراه. تفاوت آزاد راه و بزرگراه رو یاد بگیر لطفا.
هم اطلاعات تان ناقص است هم نظر کارشناسی میدهید. واقعا لازم نیست این همه همیشه در صحنه باشید. اگر هم دغدغه خدمت و … دارید ابتدا تفاوت توپکا و بیندر و اساس و بیس را یاد بگیرید بعد در مورد آسفالت نظر خبر بذارید.
جناب آگاه به مسایل
ای مطلع
یعنی در بزرگراه که می فرمایید نیاز به زیرگذر و دوربرگردان و تقاطع غیر هم سطح نیست! با این همه روستا در مسیر چه باید کرد؟؟؟
این جاده که کم از میدان مین نخواهد داشت
شما عزیز که به قانونی 110 تشریف می آورید یا تشریف می برید و گاه غیرقانونی یه نمه پا را بیشتر بر گاز فشار می دهید و می رسانید به 150 و خرده ای! تصور بفرمایید یک وانت حاوی چند راس گاو و گوسفند پرید وسط جاده!
حالا دو فاتحه و نیم بخوان!
یکی برای خودت، یکی برای راننده وانت و نیم فاتحه برای آن سرنشین های بی زبان پشت وانت!
این چه طرز تفکری است که دارید؟!
این جاده به خاطر روستاهای بسیار که در مسیر وجود دارد حتما و حتما باید زیرگذر و تقاطع غیر هم سطح داشته باشد و گرنه زبانم لال، باز …
بحث توپکا بيندر بيس و ساب بيس نيست مهندس عزيز. بحث اينه که روي آسفالتو براي عوام فريبي خط کشي کردن و دوباره روي رنگ خط ها آسفالت ميريزن. حتما دوباره خط کشي ميکنن