مرکز هوشمند ترافیک مشگین‌شهر با اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال راه اندازی می شود

بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر نماد معماری ایلخانان

چرای زودهنگام ویرانگر مراتع استان اردبیل

موزه خصوصی نگارخانه اسناد تاریخی در مشگین‌شهر افتتاح شد

نسخه الکترونیکی شماره 107 دوهفته نامه ایلقار

طرح آبرسانی مشگین شهر نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است

سدهای نیمه‌خالی شهرستان مشگین‌شهر؛ تنش آبی در کمین است

«پویش همدلی» همزمان با عید فطر در اردبیل اجرا می‌شود

حمایت از بخش خصوصی راهکار مؤثر بر جریان رشد تولید

ثبت ششمین ژئوسایت طبیعی

سرمای بهاره بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال به باغات مشگین شهر خسارت وارد کرد

باغداران مراقب سرمازدگی بهاره باشند

کد خبر: 13436 | تاریخ انتشار: 10:56:37 - سه‌شنبه 28 مهر 1394 | 3 نظر | |

شهرام توحیدی:

بازبینی تصادفات جاده ای

ایلقار نیوز: شبکه حمل ونقل در یک کشور نقش شبکه رگ های خونی در جسم انسان را دارد که 0001036_650سلامت انسان وابسته به صحت وسلامت این رگ های خونی که در آنها در گردش است می باشد. مروری بر تلفات انسانی وخسارات مادی و معنوی ناشی از سوانح جاده ای یکی از شاخص های مهم برای  سنجش توسعه هر کشور است. اهمیت حمل ونقل جاده ای در کشور ما از این جهت مهم بوده که قریب به 90 درصد حجم جابجایی کالا ومسافر از این طریق صورت می گیرد وپرداختن به مسئله سوانح جاده ای از این منظر مهم بودده که بهداشت جهانی رشد تصادف جاده ای را یک عمل مهم مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه اعلام کرده وکشور ما در صد ر

این آمار بوده است. یالانه غریب به بیست هزار نفر تلفات جاده های ایران بوده حال سوال این است مقصران این تلفات انسانی چه کسانی وچیست. وظیفه دولت وهر کدام از ما به عنوان عضوی از جامعه چیست واقعیت این است  که به دلیل تعدد عوامل دخیل در این سوانح ها وپیچدگی آن نمی توان سازمان خاصی ویا شخصی را مقصر اصلی قلمداد نمود لیکن هر کدام از سازمان ها واشخاص می توانند در کاهش آن نقش ایفا کنند ذیلا بصورت اجمالی به سه عامل اصلی در ایجاد تصادفات جاده ای ور اهکاری برون رفت از آن می پردازیم

1-عامل انسانی که یافته های آماری بیانگر این است که 75 درصد تصادفات همین عامل انسانی است بی احتیاطِی، بی مبالاتی، بی دقتی و لجبازی رانندگان، عدم تسلط بر اعصاب و روان و در کل ضعف فرهنگ رانندگی از مصادیق آن است که انتظار می رود صاحبان تریبون و رسانه، ارباب جرائد و متنفذین در ارتقای فرهنگ مزبور بر نقش محوری خود واقف و با روشنفکری اذهان در پیش گیری از حوادث دلخراش قدم بردارند و ترویج فرهنگ رانندگی و آموزش صحیح آن مخصوصا در سطوح پایه مورد اهتمام و توجه جدی قرار گیرد.

2-عوامل جاده ای که شامل کیفیت نامناسب جاده ها و عدم توسعه راه های مواصلاتی به صورت احداث بزرگراه ها و آزادراه ها که تناسبی میان توسعه راه و حجم انبوه خودروها در جاده ها وجود ندارد و برابر یک آمار منتشره جاده هایی که مسیر رفت و برگشت آن از هم جدا شده و بزرگراه در آن احداث گردیده 80 درصد تصادف جاده ای کاهش پیدا نموده است. البته احداث و ساخت جاده مستلزم اعتباراتت مکفی بوده و البته باز نقش رسانه و صاحبان تریبون در سوق دادن توجهات مسئولین تصمیم گیر استانی و ملی بر اهمیت توسعه راهها  و نقشآن در کاهش چشمگیر تصادفات بسیار مهم بوده و می توانند با ابزار هایی که در اختیار قرار دارند در توزیع اعتبارات استانی و ملی بخش توسعه جاده ای را در اولویت اول آنان قرار دهند.

3-عامل وسیله نقلیه و شرایط جوی از عوامل دیگر بوده که حدود 15 درصد علل حادثه های جاده ای را شامل می شود. و انتظار می رود بخش حاکمیتی دولت به اصل کیفیت بخشی در صنعت خودور سازی و رعایت استانداردهای روز دنیا اهتمام را داشته باشد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است


3 ديدگاه مطلب براي " بازبینی تصادفات جاده ای " ارسال شده است.

  1. هاشم گفت:

    اميدوارم همه در كاهش تصادفات تلاش كنند بي تفاوتي قابل قبول نيست رانندگان .مسئولان بر مسئوليت خطير خود آگاه باشند

  2. قهرمانزاده گفت:

    درست است كه جاده هاي ما هنوز بزرگراه نيسند ولي با ارتقاي فرهنگ صحيح رانندگي وتسري آن به جامعه در راستاي كاهش تصادفات گام برداريم ودولتي ها هم هرچه زودتر براحداث بزرگراهها اقدام جدي نمايند البته بنظر مي رسد بايستي يك انقلاب بزرگراه سازي در كشور بوجو آيد.

  3. كريمي گفت:

    بنظر مي رسد موضوع تصادفات جاده اي تابحال آنطوريكه شايسته بوده مورد توجه واقع نگرديده ودرواقع با اين حجم عظيم تلفات انساني در اولويتهاي بعدي ما بوده ودر اصل مغفول ومهجور جامعه مي باشد

ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین و تضییع حق بوده یا ضعیف و دارای بار حقوقی باشد، تائید نخواهند شد


آخرین اخبار