ثبت بیش از ۲۶۱ هزار تردد تخلف سبقت غیرمجاز در مبادی اردبیل

پلمپ محل اجرای داملا در اردبیل

دو عنوان کتاب در جهاد دانشگاهی اردبیل منتشر شد

ختم غائله گرونگیری در گرمی/ مجرم روانه زندان شد

برخورد با متخلفین تخلیه نخاله های ساختمانی در حریم راه های حوزه استحفاظی

اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

اجرای طرح برخورد با موتور سواران متخلف در مشگین شهر

اتمام پروژه های ورزشی مشگین‌شهر با برنامه‌ریزی های مدون

آغاز عملیات اجرایی بهسازی و ساماندهی رودخانه بالیقلوی چای اردبیل

فرایند اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد

هفدهمین جشنواره بین المللی «حرکت» در مشگین شهر برگزار شد

خط زمینی اردبیل – وان در اردبیل برقرار می‌شود

کد خبر: 56951 | تاریخ انتشار: ۷:۰۱:۰۸ - یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ | بدون نظر | |

ایل شاهسون اردبیل سومین ایل بزرگ کشور است

 حاتم طهماسب‌پور شامگاه شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت کوچ عشایر در مشگین‌شهر اظهار کرد: عشایر استان اردبیل در بین ۱۲۰ ایل شناسنامه‌دار کشور در جایگاه سوم به عنوان ایل بزرگ کشور قرار دارد و همواره از توانمندی و ظرفیت بسیار بالا بهره‌مند است.

وی تصریح کرد: عشایر استان اردبیل سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تنوع تولید جامعه عشایری را یادآور شد و گفت: از بین این تولیدات ۲۳ هزار متر مربع صنایع دستی و بافته‌های متنوع از جمله این گنجینه‌ها است که باید قدر دانسته شده و ارزش آن بیش از گذشته مشخص و معلوم شود.

طهماسب‌پور افزود: عشایر استان اردبیل که از دیرباز به تولید آثار متنوع شهرت دارد، سالانه پنج هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند که در حوزه اقتصادی یکی از ستون‌های توانمند تولید محسوب می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از چند روز پیش کوچ پاییزه عشایر شاهسون از ارتفاعات سبلان، باغرو و بزگوش به سمت قشلاقات آغاز شده و امیدواریم تا ۱۰ روز آینده این کوچ به شکل کامل به سرانجام برسد.

طهماسب‌پور اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و سرد بودن هوا در مناطق ییلاقی امیدواریم عشایر هر چه زودتر با دام خود به میان‌بندها سفر کرده و در آنجا مستقر و از خدمات امور عشایری بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: ما سعی می‌کنیم با همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان تأمین آب، سوخت مورد نیاز به ویژه کپسول گاز و سایر نیازمندی‌های عشایر را در زمان کوچ تأمین کنیم و حتی برای دام آنها به اندازه کافی نهاده‌ها تأمین شده تا در اختیار آنها قرار گیرد.

طهماسب‌پور در ادامه سخنان خود یادآور شد: امیدواریم کوچ پاییزه مناسبی را عشایر استان داشته باشند تا هر چه سریع‌تر با استقرار در مناطق قشلاقی از آرامش و اطمینان بیشتری بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل عشایر را به مراقبت بیشتر در اتراق زمان کوچ و پرهیز از قرار گرفتن در مسیر سیلاب فرا خواند و تصریح کرد: انتظار می‌رود عشایر از اتراق در مسیر رودخانه‌ها و جاری شدن سیل احتمالی خودداری کرده تا دچار حوادثی در زمان کوچ پاییزه نشوند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین و تضییع حق بوده یا ضعیف و دارای بار حقوقی باشد، تائید نخواهند شد


آخرین اخبار