تفکر اصلاحات  از لیدرها تا توده مردم

اشتغال زندانیان مشگین شهری در راستای سند تحول قضائی

افتتاح ستاد دکتر پزشکیان در مشکین شهر

برخورد با متخلفین تخلیه نخاله های ساختمانی در حریم راه های حوزه استحفاظی

افزایش آمار مسمومیت با قارچ های سمی

مردان مومن بر سر عهدی که با خدا بسته اند صادقانه ایستادند

ابراهیم فهیمی منتخب مردم پارس آباد در دور دوم انتخابات

دکتر بابک نونهال

دکتر نونهال دادستان مشکین،برای مردم امیدآفرین و برای مجرمان و عناصر مخل نظم و امنیت عمومی رعب آور و وحشت انگیز

احداث بزرگترین مزرعه پرورش ماهی اردبیل در مشگین شهر

دولت سیزدهم کشور را به ریل حکمرانی مردمی تغییر داد

حساب ۱۰۰ امام منطبق بر ایدئولوژی انقلاب است

 ۲۴۰ پروژه سال گذشته در روستاهای استان اردبیل اجرایی شد

کد خبر: 56149 | تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵:۰۷ - یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ | بدون نظر | |

توسعه گردشگری،نیازمند توسعه زیرساخت ها

میلاد صادقیلر/ شهرستان مشگین شهر در دامنه سرسبز سبلان و به عنوان شاه راه ارتباطی استانهای آذربایجان شرقی و غربی با کشور جمهوری آذربایجان و به سبب داشتن جاذبه های متعددطبیعی،تاریخی،فرهنگی و گردشگری همه ساله میزبان مسافران متعددی از اقصی نقاط جهان می باشد.

با نگاهی اجمالی به آمارگردشگران ورودی به مشگین شهر و میزان ماندگاری آنها در این شهرستان دو چیز بیش از هرچیزی خود نمایی می کند.

1-توزیع نامتوازن گردشگران در فصول مختلف سال

2-عدم ماندگاری گردشگران در شهرستان در طول مدت سفر

که این موضوع ناشی از عدم ایجاد جاذبه های گردشگری متناسب با فصول مختلف سال که به عنوان جاذبه ای منحصربفرد گردشگران برای سفر به مشگین شهر مجاب نمایدو عدم تامین زیرساخت های رفاهی مناسب که مدت ماندگاری آنها را در دیار سبلان افزایش دهد.

در تعریف توسعه پایدار برای گردشگری علاوه بر ایجاد امکانات متناسب با پتانسیل ها برای جذب گردشگر در تمام فصول سال نیازمند توسعه پایاپا و همزمان زیر ساخت ها لازم و ضروری است.

ایجاد هتل،اقامتگاه های استاندارد،تامین زیرساخت های مربوط به حمل و نقل و امکانات رفاهی برای گردشگران در وهله اول ماندگاری گردشگران و در گام بعدی الگوی صحیح برای توسعه گردشگری پایدار را منجر خواهد شد.

شهرستان مشگین شهر با توجه به اقداماتی که در سالیان گذشته در بحث سرمایه گذاری صورت گرفته است قدرت جذب گردشگر را پیدا نموده و تقریبا برای خود اسم و رسمی را در میان نقاط گردشگری کشور باز کرده است.امید است متولیان گردشگری شهرستان که حتما نیاز به حمایت ها و پیگیری های استانی و ملی نیز در این مهم احساس میشود با برنامه ریزی دقیق و دور اندیشی،ایجاد بستر مناسب ،تسهیل در صدور مجوزها ، ایجاد مشوق هایی برای سرمایه گذاری در ساخت هتل ها و اقامتگاه های مناسب و استاندارد و تعریف پروژه های گردشگری متناسب با فصول مختلف سال و برنامه ریزی برای برگزاری همایش های ملی گردشگری کانون توجه ها را به سمت مشگین شهر سوق دهند تا دیار دیرینه های پایدار به جای اینکه گذرگاهی عبوری برای گردشگران باشد ماندگاری آنها را تجربه نماید.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین و تضییع حق بوده یا ضعیف و دارای بار حقوقی باشد، تائید نخواهند شد


آخرین اخبار