با حکم رهبر انقلاب، سیدمصطفی حسینی امام جمعۀ جدید زنجان شد

۴۰۰ هزار هکتار در استان اردبیل زیر کشت گندم و جو می‌رود

جدیدترین آمار ثبت‌نام در مدارس

بر اثر سقوط بالابر در کارخانه درحال احداث ارد سازی دونفر جان باختن

پروژه های بزرگراهی استان اردبیل جان تازه می گیرد

🌐دستگیری عاملان رعب و وحشت بلوار جانبازان و سبزی میدان مشگین شهر

تجلیل از دکتر نونهال در همایش صلح یاران

 افزایش سرمایه ملکی شهرداری به ارزش 540 میلیارد تومان

کسب رتبه برتر کشوری توسط فرمانده انتظامی مشکین شهر

همایش بزرگ پیاده روی با خانواده با همکاری شهرداری و شورای شهر

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم استانبول شد

اعلام رسمی حکم جهاداز سوی ولی امر مسلمین امام خامنه ای

کد خبر: 62090 | تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳:۳۷ - شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ | بدون نظر | |

همزمان با فصل برداشت انگور:

جشنواره ملی انگور در لاهرود مشگین شهر برگزار شد

 همزمان با آخرین هفته شهریور و برداشت محصولات انگور از باغات مشگین شهر نخستین جشنواره ملی انگور در شهر لاهرود این شهرستان برگزار شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این جشنواره در منطقه «داغلار باغی» مشگین شهر در حال اجراست که ۳۰ غرفه در قالب این جشنواره برپا شده تا شرکت کنندگان محصول انگور و دیگر محصولات باغی خود را ارائه کنند.

ایمانعلی ایمانی خاطرنشان کرد: در این جشنواره علاوه بر اردبیل تولیدکنندگانی از استان‌های فارس، آذربایجان غربی و زنجان حضور دارند که محصولات منتخب انگور خود را عرضه کرده تا بازدیدکنندگان و گردشگران بتوانند با ظرفیت تولید محصولات باغی بیشتر آشنا شوند.

وی تنوع فرهنگی، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و آب و هوابی بی نظیر مشکین شهر را از قابلیت‌های منحصربفرد این شهرستان برشمرد و بیان کرد: مشگین شهر با داشتن ۶۰ چشمه آب معدنی جزو مناطق منحصربفرد کشور است که تاکنون ۱۴ مجتمع مدرن سازی شده و ۳ مجتمع نیز در مراحل واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر به قدمت ۱۲ هزار ساله این منطقه با کاوش‌های انجام شده در محوطه شهریری اشاره کرد و گفت: در این کاوش‌ها گوشواره ای به شکل خوشه انگور به دست آمده که نشان می‌دهد از سال‌های دیرین کشت انگور در این منطقه رواج داشته و مردم با الهام از انگور گوشواره ای درست کردند که این اثر در موزه باستان شناسی مشکین شهر در حال نگهداری است

ایمانی بیان کرد: مشگین شهر دارای داغ‌ترین، گوگردی ترین، آهنی ترین و مرتفع‌ترین دریاچه و آبگرم معدنی است که نظیر آن را در دنیا سراغ نداریم.

وی افزود: قینرجه به عنوان داغ‌ترین چشمه آبگرم، موئیل به عنوان آهنی ترین چشمه آبدرمانی و قوتورسوئی به عنوان گوگردی ترین چشمه آبدرمانی جهان معروف است و دومین دریاچه مرتفع جهان نیز در سبلان واقع شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: در این شهرستان در کنار ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی ما با توان بالای تولید محصولات باغی نیز روبرو هستیم که بیش از ۱۵ هزار هکتار در این شهرستان واقع شده و تولید محصولات آن متنوع است.

ایمانی از برگزاری جشنواره سیب در جمعه هفته آینده در مشگین شهر خبر داد و گفت: اولین جشنواره ملی سیب نیز در شهر قصابه برگزار می‌شود تا شاهد حضور گردشگران و معرفی گنجینه عظیم باغات این شهرستان باشیم.

تصاویر اختصاصی ایلقار نیوز

عکاس : نرگس عطایی

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین و تضییع حق بوده یا ضعیف و دارای بار حقوقی باشد، تائید نخواهند شد


آخرین اخبار