۲۶ درصد از اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری استان به شهرستان مشگین شهر اختصاص یافته است

گره کور در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مشگین شهر

الهام بخش تمام نوشته هایم مشکین شهر است

محرومیت شهرستان مشگین‌شهر در حوزه سلامت 

دستگیری باند کلاهبرداران اینترنتی در مشگین شهر

آماده خرید امتیاز تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز هستیم

مشگین توریستی چالش ها و فرصت ها

قارداشعلی هزارتکه عشق

سه شهرستان برتر اداره کل میراث فرهنگی اردبیل مشخص شدند

برخی مسئولین از قیمت گوشت خبر ندارند / یکی از دلایل گرانی، عدم نظارت مسئولان است

معلمی که هزینه درمان ندارد نباید انتظار آموزش باکیفیت داشت

برای خداوندگار موسیقی سرزمینم

کد خبر: 27156 | تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹:۲۰ - پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | بدون نظر | |

رضا صالح زاده :

متاسفانه آگاهی تاریخی مردم ما نسبت به هویت اصیل و مسئولیت مان نسبت به حفظ میراث مادی و فرهنگی این سرزمین در سطح نازلی قرار دارد

رضا صالح زاده : اکنون که بعد از سی سال  خدمت عاشقانه  به فرزندان خوب شهرم در آستانه بازنشستگی قرار گرفته ام  ازهمکاران فهیم و هنرمند و بخصوص عزیزانی که در اوان راه تدریس و تعلیم  قرار دارند خواهشی برادرانه  دارم

 عزیزان ؛ یکی از آبشخورهای شکوفایی هر جامعه و ملتی آگاهی افراد آن  جامعه با گذشته تاریخی خویش و شناخت  میراث فرهنگی اش میباشد  دراین میان  همه ما میدانیم که آذربایجان گنجینه تاریخ این سرزمین  و مشکین شهر ارزشمندترین  جواهر این خزانه است اما متاسفانه آگاهی تاریخی مردم ما نسبت به هویت اصیل و مسئولیت مان نسبت به حفظ میراث مادی و فرهنگی این سرزمین در سطح نازلی قرار دارد که بی شک  این امر مسئولیت معلمین و بخصوص دبیران عرصه تاریخ و هنر آذربایجان و موکدا مشکین شهر را سنگین تر میکند . حال از شما بزرگواران خواهشمندم  با تدابیر و خلاقیتهای خویش دانش آموزان را هر چه بیشتر با خویشتن خویش که همانا تاریخ و آثار بجا مانده از پیشینیانمان میباشد آشنا کرده و آنها را نسبت به حس مسئولیت در یادگیری هویت و کیستی اصیلمان و محافظت از میراث تاریخی مادی و معنویمان که اغلب نیز در کتابهای درسی یا مورد غفلت و یا تحریف قرار گرفته اند ترغیب نمایید.

 با توجه به رشته تحصیلی و تدریسی بنده و بنا به تجارب سالیان به دبیران هنرعرض میکنم که در این راه میتوانند بخشهای مختلف هنرهای تجسمی – طراحی- نقاشی- تصویرسازی- عکاسی- خوشنویسی- طراحی سنتی و صنایع دستی و… را بکار بگیرند . همچنین میتوان با استفاده روشهایی از جمله مطالعه و تحقیق – بازدید و طراحی –  عکاسی و ماکت سازی از بناهای تاریخی و نیز  ایجاد نمایشگاه از آثار ارزشمند دانش آموزان آنهارا قادر ساخت تا در فرصتهای مختلف یادگیری، شناخت و تجربه های مفید خود را در کنار هم قرار دهند تا به فهم و درک کامل تری از میراث فرهنگی خود نائل آیند.

به تجربه و تحقیق ثابت شده است که فعالیتهای هنری زمینه مناسبی برای تجربه موفق در فرایند کار هستند . از این رو دانش آموزان با آگاهی از توانائی های خود به اعتماد به نفس بیشتری دست می یابند و این نیز میتواند زمینه تلاش بیشتر و موفقیت در امور دیگر را فراهم آورد .

میراث فرهنگی ما از جمله شهریئری یا همان مکتب اوشاقلاری  که  قدمت قلعه و معبد به۱۴۵۰ سال پیش از میلاد و قوشا تپه به ۷ هزار سال پیش از میلاد می‌رسد . آثار مکشوفه از آن منطقه در حقیقت هویت و شناسنامه این منطقه و گنجینه ای از دانشها ومهارتها ، فنون ، عواطف ؛ زیبائیها و هنرهاست که میتواند الهام بخش اندیشه و کار هنری این منطقه و آیندگانمان باشد .

وهمچنین این آثار نشان میدهد این قوم در این منطقه چگونه زیسته و در شکل گیری اولین تمدن شهرنشینی چه نقشی داشته است .بنابر این همکاران محترم عنایت داشته باشند که هنرمیتواند ظرفیتهای فراوانی برای رشد مهارتها داشته و همچنین در جهت شناختن دانش آموزان و شناساندن داشته های فرهنگی هنری مان در اختیار مخاطبان قرار دهد . پس با طراحی های مناسب برای ساعات درس میتوانیم از قابلیتهای مختلف درسمان بهره بگیریم.

باتقدیم شایسته ترین احترامات : رضا صالح زاده دبیر فرهنگ وهنر

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین و تضییع حق بوده یا ضعیف و دارای بار حقوقی باشد، تائید نخواهند شد


آخرین اخبار