استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته در تشخیص اخبار و اطلاعات جعلی؛ رویکردی نوین برای ارتقای صحت اخبار

رونق شغل جدید “کارت شویی” / جزییاتی تکان دهنده از اتفاقات ناشی از عدم آگاهی استفاده کنندگان کارت های بانکی!

اینفوگرافیک: علائم مسمویت غذایی و راه های ساده برای رهایی آن را یاد بگیریم

راه عاشقی در وادی گمنامی

واکسن کرونا

تزریق دز سوم واکسن کرونا ضروری شد و میزان استفاده از ماسک در مشگین شهر ۲۰ درصد است

فعالیت 47 شرکت دانش بنیان از دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی در اردبیل

اینفوگرافیک: لزوم شرکت سالمندان در فعالیت های اجتماعی

وحید معصومی

آیا فضای مجازی در خدمت انتخابات سال 1400 نیز خواهد بود؟!

افزایش رایگان سرعت اینترنت چه بلایی بر سر مشترکین عادی می آورد؟!

الهام بخش تمام نوشته هایم مشکین شهر است

افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان در دانشکده کشاورزی مشگین شهر

یادی از معلمان پیشکسوت مشکین شهر + تصاویر تاریخی

کد خبر: 50724 | تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵:۰۳ - سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | بدون نظر | |

مشگین‌شهر ، منتخب استان اردبیل در شناسایی بیماران آسمی شد

محمد جعفرزاده روز سه‌شنبه اظهار کرد: با توجه به شیوع روز افزون آسم و ضرورت افزایش آگاهی در این خصوص و لزوم پیشگیری و کنترل آن ، سازمان جهانی بهداشت همه ساله اولین سه‌شنبه ماه می را به عنوان روز جهانی آسم نام‌گذاری کرده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز اقدامات لازم برای اجرای هرچه بهتر برنامه تشخیص و مراقبت بیماری آسم را در استان آغاز کرده و در اولین مرحله شهرستان مشگین‌شهر به عنوان شهرستان منتخب برای اجرای برنامه مذکور تعیین شده است.

وی ادامه داد: اهم فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این خصوص آموزش، غربالگری و درمان افراد شناسایی شده است و امیدواریم تلاش نیروهای خدوم بهداشتی گامی موثر در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد.

وی آسم را یکی از مهم‌ترین معضلات نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشور ما ذکر کرد و گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت حدود ۳۴۰ میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به بیماری آسم هستند.

جعفرزاده افزود: پیش‌بینی می‌شود که طی یک دهه آینده تعداد مبتلایان به آسم حدود ۱۰۰ میلیون نفر افزایش یابد و روزانه بیش از هزار نفر در جهان به علت آسم جان خود را از دست می‌دهند که بیشترین مرگ و میر و عوارض ناشی از این بیماری در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در ایران شیوع علایم آسم در کودکان و نوجوانان حدود ۱۱ درصد و در بالغین حدود ۹ درصد می‌باشد.

وی شایع‌ترین علائم آسم را سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه ، احساس فشار و گرفتگی در سینه ذکر کرد که در موارد شدید فرد دچار حملات شدید آسم می‌شود و گاهی حتی می‌تواند کشنده نیز باشد ، بنابراین تشخیص به‌موقع این بیماری درمان و همچنین کنترل عوامل محرک و آغازگر بیماری از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری و مراقبت بیماری است.

رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل اظهار کرد: ادغام برنامه تشخیص درمان و مراقبت بیماری آسم در سیستم بهداشتی (PHC) به‌صورت آزمایشی در هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور از آبان ماه سال ۱۳۹۸ شروع شده و در حال انجام می‌باشد و از سال جاری نیز در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی به مرحله اجرایی خواهد رسید.

امسال روز ۱۲ اردیبهشت ماه به عنوان سی امین سالگرد روز جهانی آسم در نظر گرفته شده و با توجه به ضرورت دسترسی عادلانه به خدمات تشخیص، درمان و مراقبت آسم، شعار روز جهانی امسال “مراقبت آسم برای همه” انتخاب شده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین و تضییع حق بوده یا ضعیف و دارای بار حقوقی باشد، تائید نخواهند شد


آخرین اخبار